Visie

“Theater verblijdt, bevrijdt en verbindt..”1412182762839

Theaterschool Hakoena, de veilige plek waar je jezelf mag zijn, waar je groeit en beleeft. Waar je gezien wordt, erbij hoort en leert door te ervaren. De plek waar je verbindt, verbeeldt en speelt. Daar waar fantasie werkelijkheid kan worden.

Hakoena onderscheidt zich in de kern  met de juiste docenten, persoonlijk en kwalitatief onderwijs te bieden, waarbij plezier altijd voorop staat.

  1. Plezier – Belangrijk voor plezier is de sfeer, die moet goed zijn. In het gebouw, tussen de kinderen, tussen de docenten onderling en zeker ook tussen de docenten en de kinderen. Met wat voor reden iemand ook naar Hakoena komt, voor de lol, voor zijn/haar opleiding; iedereen moet met een grote glimlach weer weggaan. Hiervoor is de balans tussen plezier en opleiding ook erg belangrijk. Je wilt niet dat kinderen weggaan omdat het niveau niet hoog genoeg is, maar je wilt ook niet dat ze zich niet op durven te geven omdat de drempel te hoog is. Om dit op te vangen biedt Hakoena speciale programma’s voor ambitieuze en getalenteerde leerlingen. Deze vormen samen een speciale opleidingstak binnen Hakoena waar kinderen ook auditie voor moeten doen.
  2. Persoonlijk – Een goede begeleiding van de kinderen is in de eerste plaats nodig om het plezier erin te houden. Kinderen moeten zich veilig voelen, gehoord worden, maar ook geprikkeld. Hakoena maakt persoonlijk door begeleiding te bieden. De ontwikkeling van een kind staat immers voorop.
    Voor de kinderen die Hakoena willen gebruiken om verder te komen in het vak is het ook erg belangrijk dat ze goed worden begeleid en voorbereid worden op de ‘harde’ theaterwereld.
  3.  Kwaliteit gegarandeerd – Hakoena richt zich specifiek op (musical)theater en biedt op dit gebied een didactisch onderbouwd onderwijsprogramma met doorgroeimogelijkheden. De combinatie van aan de ene kant het zorgen voor een pedagogisch klimaat en aan de andere kant het bieden van persoonlijke begeleiding, zorgen voor optimale leerprestaties. Ieder kind op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo.
  4. De juiste docenten – De docenten zijn (grotendeels) verantwoordelijk voor de vorige drie punten. Docenten moeten kundig zijn, passie hebben voor hun vak, maar tegelijkertijd ook kunnen zorgen voor een goed pedagogisch klimaat. Plezier, veiligheid en ontwikkeling staan immers voorop.

 

Compilatie ‘de koning van de Savanne’ (2016)